måndag 4 februari 2013

2005 Clarendelle Rouge

Jag ger inte upp Bordeaux, efter tidigare provning så känns det som att det kan vara något jag kommer uppskatta. Nu har det blivit dags för ännu ett vin där jag varken vet något om producenten elller vilket exakt område det kommer ifrån. Snygg etikett dock!

2005 Clarendelle Rouge

Häller upp ett glas och låter det luftas dryga timmen. Lite spännande doft, påminner om hur det brukade lukta på Hötorgets tunnelbanestation på 80-talet (gummi). Sedan kommer det nyanser av läder, lite dill. Snabbt över till smaken som är lite "smörig" enligt min fru. Den är len med lätta syror och tanniner, ektoner, lakrits med en något pepprig eftersmak. Helt ok, inte mer.

Inte något jag kommer plocka hem mer, känns som i jämförelse mot Château Briot inte lika prisvärd.
129:- på SB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar