torsdag 7 maj 2015

Uppsamlingsheat #5

Så var det dags för ännu ett uppsamlingsheat av sådant jag inte hunnit skriva en ordentlig bloggpost om eller som jag saknar mer seriösa anteckningar om.


2012 Juliusspital Silvaner Kabinett Trocken
Min första silvaner visade sig vara riktigt trevlig. Kommer jag garanterat köpa igen.

2013 Manifesto Nero d'Avola
Nää, detta var ingen höjdare.



2012 Donpà Aglianico del Vulture
Ok utan att övertyga

2012 Tajinaste
Inte något att lägga på minnet. 




2008 St. Stephan's Crown Tokaji Aszú 5 Puttonyos
Doft av honungsrostade hasselnötter, brännässlor och rostig spik. Smaken är sötsyrlig och bjuder på körsbär, rabarber, aprikos. Avslutet kort förutom det aningens besk-syrliga som håller sig kvar. Inget som triggar mitt lustcentra, ganska mediokert.


2013 Errazuriz Pinot Noir Estate Series
Riktigt trist utan några som helst unika egenskaper.

2010 Valle Reale Montepulciano d'Abruzzo
Helt ok med mörka bär och kakao.


2011 Capezzana Barco Reale di Carmignano
Bra även denna årgång. Ett riktigt bra allroundvin att ha hemma.

2013 Gadais Pere & Fils Muscadet de Sèvre-et-Maine Sur Lie
Det positiva var syran, resten saknades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar