tisdag 16 april 2013

2011 Mont-Redon Réserve Côtes du Rhône

Tidigare har jag druckit Mont-Redons Châteauneuf-du-Pape och då inte blivit speciellt positiv till det. Därför har jag länge dragit mig för att prova deras CdR trots att jag hört gott om det. Så i alla fall tog jag mig mod en kväll och inser att jag kanske måste omvärdera producenten.

2011 Mont-Redon Réserve

Det är ett ungt vin i alla dess former men bjuder på en hel del godsaker. Färgen är klar, tunn röd, violett i kant. Doften skickar upp jordgubbar, torkade örter och syltig blåbär till receptorerna. Mycket trevligt. I smaken finns det en aning rosmarin, lite peppar och smörkola och det ligger kvar så där lagom länge. Efter en stund smyger det på en något brännande eftersmak, men inte på något otrevligt sätt.

Bra grejer helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar